THE BROTHERHOOD

FEATURE FILM FICTION | VFX AND 3D ANIMATION

In the feature film «The Brotherhood» (La Hermandad) we supervise and perform all visual effects (VFX) using all kinds of 2D and 3D techniques, such as: modeling, texturing, lighting, rendering and composition of various objects and virtual scenarios, (light, smoke and fire), 3d particles, digital matte painting, rotoscopy, extension of scenery, camera tracking, Chroma key.

A giant library with thousands of books and chandeliers was completely recreated in 3D, a chapel where there are several virtual characters that burn in flames with digital fire and particle systems or a path full of vegetation where the protagonist (Lydia Bosch) circulates with a car shot in Croma key and a room full of virtual objects where the camera is traveling and we arrive at the broken ceiling by which a storm is entering.

Some of the effects planes we had to do completely in 3D, these would be some examples:

The layout of the library was completely modeled in 3D, since there was no location that was perfect and to construct a decoration of those dimensions was made impossible by the budget; the reason why it was chosen to design it in 3D. In the video above you can see a summary of the processes for the realization of the space.

In this plane we had the difficulty of the movement of camera, to be able to realize it we recorded static to the actress with the bars and everything else we generated it in 3D, both the scene of the statue of the angel and the system of particles that simulate the water.

Here you have a series of images of the audiovisual project.

Virtual Art la hermandad vfx
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Virtual Art la hermandad vfx
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LA HERMANDAD

LARGOMETRAJE FICCIÓN | VFX Y ANIMACIÓN 3D

En el largometraje «La Hermandad» supervisamos y realizamos todos los efectos visuales (VFX) utilizando todo tipo de técnicas 2D y 3D, como: modelado, texturizado, iluminación, render y composición de varios objetos y escenarios virtuales, cálculo de fluidos 3d (lluvia, humo y fuego), partículas 3d, digital matte painting, rotoscopia, extensión de decorados, camera tracking, Chroma key.

Se recreó completamente en 3D una biblioteca gigante con miles de libros y lámparas de araña, una capilla dónde hay varios personajes virtuales que arden en llamas con fuego digital y sistemas de partículas o un camino lleno de vegetación dónde la protagonista (Lydia Bosch) circula con un coche rodado en Croma key y una habitación repleta de objetos virtuales donde la cámara hace un travelling y llegamos hasta el techo roto por el que está entrando una tormenta.

Algunos de los planos de efectos los tuvimos que hacer completamente en 3D, estos serían algunos ejemplos:

El plano de la biblioteca se modeló completamente en 3D, ya que no había ninguna localización que fuese perfecta y construir un decorado de esas dimensiones era imposible por presupuesto, por lo que se escogió diseñarlo en 3D. En el vídeo de arriba podéis ver un resumen de los procesos para la realización del espacio.

En este plano teníamos como dificultad el movimiento de cámara, para poder realizarlo grabamos en estático a la actriz con los barrotes y todo lo demás lo generamos en 3D, tanto el escenario como la estatua del ángel y el sistema de partículas que simulan el agua.

Aquí os dejamos una serie de imágenes del proyecto.

Virtual Art la hermandad vfx
Virtual Art la hermandad vfx
Virtual Art la hermandad vfx
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Virtual Art la hermandad vfx
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